На що цьогоріч скаржилися до НСЗУ пацієнти із Хмельниччини: як подати скаргу

Подати скаргу до НСЗУ — це не формальність. З початку року Національна служба здоров’я України отримала 1080 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги, серед яких 22 — із Хмельниччини.

Найбільша частка скарг на Хмельниччині — через відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (22,7 %), створення фіктивних медзаписів та декларацій (22,7 %), а також вимагання коштів за надання послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів (18,2 %). Такі випадки є неправомірними, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує НСЗУ.

«Якщо від пацієнта вимагають оплату за ліки, послуги чи витратні матеріали у медзакладі, який має договір з НСЗУ, відмовляють у наданні медичної допомоги, або надають її не в повному обсязі — це вагома причина звернутися зі скаргою. Держава вже оплатила для пацієнтів ці послуги, і про це повинні знати пацієнти і не забувати лікарі. Кожна скарга розглядається відділом роботи із скаргами, і відповідно до предмету скарги людина може отримати відповідь і реакцію на проблему, з якою зіштовнухнулася», — зазначила директорка Західного міжрегіонального департаменту НСЗУ Тетяна Кудик.

Лише залишаючи скаргу, можна разом покращити медичну систему. Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.

«Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу», — додав Тарас Стеценко, заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів.

Як діяти пацієнтам у разі порушення прав?

Звернутися зі скаргою до головного лікаря. Якщо головний лікар не вирішує проблему — звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.

Можна залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»:

  • https://cutt.ly/hewPO7gU

Також залишити скаргу можна у декілька способів:

  • За безкоштовним номером контакт-центру 16–77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
  • Надіслати офіційний лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua.
  • Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
  • Написати звернення на особистому прийомі громадян.

Що варто вказати в скарзі?

  1. Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.
  2. Зазначте дату події, викладеної у скарзі.
  3. Правильно вкажіть назву лікарні.
  4. Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.
  5. Детально опишіть ситуацію, яка з Вами сталася.
  6. За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.
  7. Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу.

Аби скарга мала позитивний результат — важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.

Фото ілюстративне